Minggu, 06 Januari 2013

PENANTIAN TAK BERTEPI

PENANTIAN TAK BERTEPI

Lama sudah aku menanti
agar Bunga cinta mekar di dalam hati
lama sudah aku menunggu
kesetiaan yang mengiringi rasa rindu
hanya demi pengobat rasa gundah
dalam hati yang merindu

Andai saja engkau tahu
Tiada rasa rindu selain aku merindukan'mu
Tiada harapan bagiku
selain aku berharap sedikit kebahagia'an utk hidupku

aku laksana sang pujangga yang tengah terluka
yang selalu mengisi Hari-hari di dalam kepedihan
aku laksana secawan air dipadang gersang
Yang telah engkau tumpahkan tanpa sebuah alasan

aku bagaikan'pijakan dibalik tebing yang terjal
hanya mampu menopang beban dan tak mampu untuk bertahan
dalam hasrat kerinduan ini aku coba untuk ungkapkan
ingatlah selalu pada sebuah kenangan'''
by f maulana rifa'i

0 komentar:

Posting Komentar

newer post older post Home