Selasa, 08 Januari 2013

'DIMANAKAH JIWAKU''

'DIMANAKAH JIWAKU''

aku bagaikan jiwa yang rafuh tak berdaya
aku bagaikan malam tiada rembulan gelap gulita
aku ibarat siang dipadang gersang
menahan panas mencari pelepas dahaga kehausan

jiwaku telah rafuh karna keangkuhan''
malamku telah sirna dihempas kesombongan
siangku tlah belalu bersama kemunafiqan
kini aku berdiri dalam sejuta keresahan''

bumi yang kupijak dan langit yang ku jung jung
mereka menyaksikan tentang jiwa jiwa yang goncang
air yang kuminum seakan enggan tuk melepas dahaga kehausan
karna jiwa telah dirasuki sejuta keangkuhan''

duhai ''AKU''' dimanakah diriku kan kutemui
karna selama ini aku bukanlah aku''
karna selama ini pula aku hidup tanpa aku
ya ''allah'''
kemanakah harus kutemui aku yang sesungguhnya
kemanakah harus melangkah untuk mengarah pada aku yang sebenarnya
karna aku sadari'' aku bukanlah aku
jika aku hidup tanpa ridho'mu ya rob'' dan kasih sayang'mu

0 komentar:

Posting Komentar

newer post older post Home